Biodiversiteit

Lessen in de natuur voor 62 basisschoolgroepen ondanks de regen!

Heerenveen 30 november 2023

Dit seizoen hebben we 62 groepen van basisscholen uit de gemeente Heerenveen mee naar buiten genomen. Vrijwilligers van de IVN  Heerenveen en de Natuur en duurzaamheidseducatie “de Naturij” verzorgden:

• Biologiedagen, met landschapsbeheer,
  • Op avontuur in de natuur,
  • Herfstlessen met boeiende opdrachten,
  • Het project Frederick de muis,
  • Het spel: Ik ben een boom,
  • Het project “Hjir kom ik wei”, met de bibliotheek in kader van kinderboekenweek

Het enthousiasme was groot. Kinderen en begeleiders hadden plezier en leerden veel over biodiversiteit. Zelfs met de stortbuien van de afgelopen maand gingen de lessen door. Er kwamen scholen lopend of fietsend door de stromende regen naar de Natuurschuur in de Overtuin. Soms kwamen ze wat later, want dan moesten er nog vuilniszakken omgevormd worden tot regenjas.

Het was een fantastisch seizoen! Hulde aan alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt!!!