Weidevogels in het Diessens Broek

Gidsen: Marijke Abrahams, Trees Cremers en Marjel van Dijk

Van te voren aanmelden door het FORMULIER hier onder in te vullen

MAXIMAAL 30 DEELNEMERS

Om te carpoolen verzamelen om 9.30 uur bij Prinsenhof, Hoofdstraat 43, Best
Start wandeling om 10.00 uur: RWZI Biesthoutakker, Heikestraat 2A, Biest-Houtakker

Het natuurgebied Diessens Broek wordt ook wel dé vogelboulevard van Midden-Brabant genoemd. De beek de Reusel die begin 2000 is hersteld, stroomt door het Diessens Broek en heeft hier haar natuurlijke loop weer terug gekregen. De beemden van de Reusel en de overstromingsvlakte zijn gewilde broedplaatsen voor veel weidevogels zoals de kievit, grutto, wulp en tureluur. Het is een open gebied van weiden, hooilanden en drassige schraallandjes met ruige slootkanten. In de natte schraallandjes groeien diverse orchideeën en andere bijzondere planten. De route is 3,5 km zodat we tijd hebben om op diverse locaties vogels te observeren. Als we geluk hebben, zien of horen we alarmerende grutto’s en tureluurs. Het kan ook zo maar zijn dat we de kleine karekiet horen in de rietkragen. Daarnaast zijn er heel wat voorjaarsbloemen te ontdekken. Neem een kijker mee, dan is het dubbel genieten. Het kan drassig zijn dus stevige waterdichte wandelschoenen zijn aan te bevelen.

Meer gegevens staan helemaal onder aan deze pagina.

Per aanmeldingsformulier één naam invullen.
Iedere deelnemer ontvangt een bevestigingsmail.

Weidevogels in het Diessens Broek op 14 mei

Naam(Vereist)
Adres(Vereist)
IVN-lid(Vereist)