Ledenactiviteit: Bootje varen Ilperveld -VOL-

Helaas is deze activiteit inmiddels vol! En er is al een lange wachtlijst. Je kunt je dus niet meer opgeven. Houdt de website in de gaten voor nieuwe ledenuitjes.

Varen en ontspannen in eilandenrijk onder de rook van Amsterdam

Het Ilperveld is een uitgestrekt stil, fraai watergebied met honderden eilanden van trilveen. Een voormalig brak veenweidegebied, met talloze sloten en vaarten en rietkragen. De plantengroei langs de slootkan­ten is rijk, een mozaïek van moerasrolklaver, echte koekoeks­bloem, gevleugeld hertshooi, watermunt en lepelblad. Er groeit struik- en kraaiheide en zelfs zonnedauw. Grutto, kievit, ture­luur, bruine kiekendief, roerdomp en vele rietvogels vinden hier hun perfecte biotoop. Koeien, schapen en geiten begrazen hier en daar het land. In de trek- en wintertijd is het Ilperveld een toevluchts­oord voor duizenden passanten, zoals smienten, wulpen, ganzen en veel andere bijzondere vogels.

Het Ilperveld gaan we verkennen met een fluisterboot. Maximum aantal deelnemers: 32

Excursieleiders:  Maarten Hoeve en Jeanette Noordijk

Na je aanmelding ontvang je in juni nadere informatie en een uitgebreide routebeschrijving (voor OV en Auto)

———————————————————————————————————

Voor wie?: Uitsluitend voor leden van IVN amsterdam

Aanmelden bij: jeanette.noordijk@gmail.com, onder vermelding van je emailadres en het mobiele nummer waarop je eventueel bent te bereiken.

Wanneer: Zaterdag 8 juli 2023 van 13.30-15.30 uur

Waar: Verzamelen vanaf 13.00 uur bij het bezoekerscentrum Ilperveld, Kanaaldijk 32a, Landsmeer.

Kosten: Gratis

Aanmelden verplicht: ja