Cursus natuurfotografie

Als je enthousiast bent over de natuur is het erg mooi als je die liefde kan delen met mensen. Wat is er dan mooier om de natuur op een pure manier in beeld te brengen om de schoonheid te benadrukken. Misschien heb je er nooit aan gedacht om natuurfoto’s te maken, of misschien maak je al de standaard “plaatjes” maar wil je meer diepte en gevoel in je foto’s. Dan is deze cursus iets voor jou! Natuurfotografie is een breed begrip waar je helemaal je passie in kwijt kan. We gaan de verschillende vormen allemaal kort doorlopen. We geven tips om anders te kijken en om de kijker mee te nemen in deze wondere wereld. Zo geven we praktische tips over hoe je een goede foto maakt door bijvoorbeeld te kijken naar de indeling van de foto. Daarnaast geven we tips hoe je dieren kunt benaderen en hoe je je gedraagt in de natuur.

De cursus wordt gegeven door Ramona Falkenreck en Kim Hoekman die beide veel ervaring hebben met natuurfotografie. De cursus bestaat uit een deel theorie, twee delen praktijk en een terugkom dag waar we de resultaten samen bespreken en nog vragen zullen beantwoorden. Dus alles bij elkaar 4 bijeenkomsten.

De cursus is bedoel voor mensen met een camera. Maakt niet uit wat voor, kan digitaal/spiegelreflex of systeemcamera zijn. Mocht je (nog) geen camera hebben maar wil je er bijvoorbeeld een kopen of wil je wel heeel graag meedoen, dan is er een leencamera beschikbaar.

Datums:
Donderdag 6 april van 19:00-21:00 Theorie les (Kantoor IVN landelijk)
Zaterdag 8 april van 10-30-12:30 Praktijk les (Amstelpark)
Zaterdag 15 april van 10:30-12:30 Praktijk les (Beatrixpark)
Donderdag 20 april van 19:00-21:00 Afsluiting (Kantoor IVN landelijk)

Kosten niet-leden: € 40,00
Kosten leden: € 30,00