Word ook vrijwilliger bij IVN

Lijkt het je leuk om vrijwilliger bij IVN te worden?

Hieronder lees je wat we je bieden, wat we van je vragen en wat je allemaal kunt doen.

Wat bieden we?

Wat vragen we van je?

Hoe word je vrijwilliger?

Je kunt bijvoorbeeld excursies, kinderactiviteiten of lezingen organiseren, natuurouder worden of lid worden van een werkgroep. Veel afdelingen hebben ook (tijdelijke) lokale projecten rond bijvoorbeeld het vergroenen van schoolpleinen of Operatie Steenbreek.

Onze vrijwilligers maken mensen bewust van de waarde van natuur en het belang van duurzaamheid. Zij organiseren heel veel activiteiten in en over de (plaatselijke) natuur. Denk aan excursies door natuurgebieden, vergroening van straten en buurten, lezingen over biodiversiteit, cursussen over planten en dieren, opleidingen tot IVN Natuurgids, natuurlessen voor het basisonderwijs, slootjesactiviteiten voor kinderen, paddenstoelenactiviteiten en nog veel meer.

De meeste vrijwilligers zijn actief bij een van de 161 IVN-afdelingen in Nederland. Er zijn daarnaast ook vrijwilligers voor landelijke campagnes actief, zoals Tiny Forest, Schone Rivieren, en Grijs, Groen en Gelukkig. Verder kent IVN landelijke jeugdwerkgroepen zoals WoesteLand en NatuurOntdekkers, en de landelijke werkgroepen Duurzaamheid, Websupport en het Cursushuis. Deze werkgroepen bestaan helemaal of grotendeels uit vrijwilligers.