Cursus Gastheer van het Groene Strand

Spot sprintende strandlopers langs de waterlijn, verwonder je over aangespoelde zeesterren of neem een hapje zeeraket. Het strand lijkt een enorme zandbak, maar als je weet hoe je moet kijken, verandert het in een spectaculair natuurgebied. Tijdens deze cursus leer je meer over het leven op het strand en hoe je die kennis met je gasten kunt delen. Ook leer je hoe je zelf kunt bijdragen aan een natuurlijker strand.

Iets voor jou?

• Leer over de natuur op het strand
  • Deel natuurweetjes & doetips met gasten
  • Help mee aan meer strandnatuur
  • Leer ondernemers in je omgeving beter kennen
  • Ontvang een boekje over strandnatuur
  • En ga elke cursusdag naar buiten, het strand op!

Als ondernemer op of rond het strand weet je hoe belangrijk het is om deze bijzondere omgeving bij je activiteiten te betrekken. Bezoekers komen immers speciaal naar deze plek om te ontspannen, nieuwe ervaringen op te doen en te genieten van het buiten zijn. Of je nu fietsen verhuurt, koffie schenkt, bezoekers laat overnachten of groepsactiviteiten op het strand organiseert: het vertellen van een pakkend verhaal over het strand en alles wat daar leeft voegt altijd iets toe aan de beleving van je gasten.

Het Groene Strand wil natuur en natuurbeleving terug te brengen op de Nederlandse stranden, en als Gastheer van het Groene Strand draag jij daaraan bij. Je kunt weetjes en tips aan gasten vertellen, maar hen ook uitleggen hoe ze kunnen bijdragen aan meer natuur op het strand. En zelf draag je daar vast ook graag een steentje aan bij!

Doe mee!

Waar: diverse stranden langs de hele Nederlandse kust
Voor wie: recreatie-ondernemers op of rond het strand, en recreatie-ondernemers met veel strandgasten
Aantal deelnemers: 15-25 per cursus (vol is vol)
Kosten, data en aanmelden: zie cursuspagina van jouw regio (bovenaan deze pagina)

Over het Groene Strand

Het Groene Strand is een samenwerking tussen LandschappenNL, Stichting Duinbehoud, IVN Natuureducatie, Stichting Anemoon en Vogelbescherming Nederland om natuur en natuurbeleving terug te brengen op de Nederlandse stranden. Het Groene Strand is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Nationale Postcode Loterij. De cursus Gastheer van het Groene Strand wordt georganiseerd door IVN Natuureducatie.

Cursus Gastheer van het Groene Strand
  • Kosten: Gratis