Vlinderkenner Nicky bij Koffietijd Biodiversiteit

Vlinderkenner Nicky bij Koffietijd

IVN 15 mei 2023

Drie miljoen deelnemers van de Nationale Postcode Loterij ontvangen deze dagen het nieuwe natuurboek ‘Vlinders en andere insecten.’ Het fraai geïllustreerde naslagwerk vol tips om je eigen tuin zo optimaal mogelijk in te richten voor insecten, is samen met IVN tot stand gekomen. Maandag 8 mei vertelde vlinderkenner Nicky Castricum, op veel fronten betrokken bij IVN, samen met Humberto Tan in de uitzending van Koffietijd hoe belangrijk insecten zijn én hoe bijzonder: als je je maar in ze verdiept.

In het boekje ‘Vlinders en andere insecten’ vind je allerlei informatie over deze kleine beestjes en wat ze nodig hebben. Belangrijk, want het aantal insecten is de afgelopen decennia hard achteruit gegaan.

Nicky Castricum bouwde in 2015 zijn eigen vlindertuin ‘Mot in Mokum’, waar verschillende soorten vlinders te vinden zijn en je het groeiproces van een vlinder kunt bewonderen.

Koffietijd

Bekijk de uitzending van Koffietijd

Vlinders en andere insecten in Nederland

De Nationale Postcode Loterij brengt deze lente samen met IVN Natuureducatie een natuurboek uit over ‘Vlinders en andere insecten in Nederland’. Speciaal voor natuurliefhebbers organiseren zij ook een fotowedstrijd met prachtige prijzen, zoals een topmodel systeemcamera. Dus maak jouw mooiste insectenfoto en doe voor 31 mei mee met de wedstrijd.

Meer over het natuurboek