Overig

Nationale Vrijwilligersprijzen 2023

IVN 16 februari 2023

Dit jaar zijn de Nationale Vrijwilligersprijzen op zoek naar verhalen. Vertel wat jullie als vrijwilligers aangrijpt in jullie vrijwilligerswerk. Wat maakt wat jullie doen zo mooi?

Het verhaal van jouw vrijwilligerswerk

De organisatie van De Nationale Vrijwilligersprijzen dagen jullie uit om met een vlog van 1 minuut te laten zien wat jullie vrijwilligerswerk echt betekent. Op hun website lees je waar deze vlog aan moet voldoen, vind je tips voor het maken van een vlog en informatie over hoe je deze in moet sturen. Aanmelden kan tot en met 28 februari. Het gaat vooral om het verhaal dat verteld wordt, dus heb je ooit een training storytelling gevolgd bij IVN, dan komt dit wellicht nu van pas!

Wat kan je winnen?

Of je nu een lokale of landelijke organisatie bent, iedereen die meedoet, dingt mee naar de hoofdprijs van €15.000,-. Net als voorgaande jaren selecteert een selectiecommissie zes genomineerden. Van deze 6 genomineerden maken ze een videoportret op basis waarvan de jury bepaalt wie er wint. Naast de hoofdprijs van €15.000,- winnen de andere 5 genomineerden sowieso €2.000,-. Ben je niet genomineerd, maar wel één van de 80 favorieten van de selectiecommisie, dan win je €750,-.

Hulp nodig?

De selectiecommissie selecteert op de kwaliteit van het verhaal, niet op de kwaliteit van het filmpje. Dus laat je niet weerhouden als je wat minder technische vaardigheden hebt! Maar heb je nog wat hulp nodig of wil je dat iemand even meekijkt voordat je jouw vlog instuurt, neem dan contact op met Marleen Poppen, communicatieadviseur regio noord, via m.poppen@ivn.nl.

Marleen Poppen

m.poppen@ivn.nl