Kweektips witte bloemenmix

Wil jij witte bloemen in je tuin? Plant de witte bloemenmix, met wild kattenkruid, groot akkerscherm en de reseda. Na 1-4 weken ontkiemen de plantjes en na 2-9 maanden komen de bloemen tot bloei (wild kattenkruid heeft langer nodig om tot bloei te komen). Bekijk alle kweektips per bloemsoort:

Wild kattenkruid

Wild kattenkruidWitte bloemen met een rood stipje. Bloeit lang en trekt hommels, wilde bijen en vlinders. In nazomer gezaaid bloeit hij in volgende zomer.

• Zaaien: april-juli
  • Bloeit: juni-oktober
  • Weinig water
  • Vaste plant

Groot akkerscherm

Groot akkerschermEen witte schermbloem met hoge, vrij slappe stengels die zich prima laten steunen door stevige planten eromheen. Geschikt als snijbloem.

• Zaaien: april-juni
  • Bloeit: juni-augustus
  • Gemiddeld water
  • Eenjarige plant

Reseda

ResedaGroenwitte bloemetjes, weinig opvallend maar met een fijne geur en prima boeketvulling. Reseda is geschikt als graslandplant en in stapelmuurtjes.

• Zaaien: april-mei
  • Bloeit: juni-augustus
  • Weinig water
  • Eenjarige plant

Bekijk de video voor meer tips

Het hele jaar een tuin vol kleur?

Dat kan! De IVN Bloesemboog helpt je op weg. Leuk voor jou én goed voor de insecten. Iedere maand valt er wel wat bloeiends te beleven, dat nectar en stuifmeel biedt. Zaai en plant jouw tuin vol met planten die elkaar opvolgen in bloei. Zo geniet je het hele jaar van een tuin vol leven!

Gratis IVN Bloesemboog