Vogelexcursie in natuurgebied Waverhoek – Eldorado voor vogels

IVN-afdeling Vecht en Plassen organiseert op zondag 21 aprilen excursie naar veenmoeras Waverhoek. Dit pareltje in polder Groot-Mijdrecht is het hele jaar door een eldorado voor vogels. In de lente zijn er vooral veel watervogels, weidevogels en rietvogels te bewonderen. IVN Natuurgidsen begeleiden de wandeling van 2,5 km rondom het natuurgebied. Het pad biedt een goed uitzicht over de plassen en aangrenzende weilanden.

Naar verwachting zijn er kieviten, lepelaars, kluten, blauwborsten, bergeenden en misschien ook een bruine kiekendief te zien. Halverwege de wandelroute ligt Fort Botshol met z’n slotgracht, leefgebied van eenden en sterns.

► Deelname en aanmelden (maximaal 12 deelnemers)

De excursie is toegankelijk voor volwassenen en kinderen vanaf 16 jaar. Het maximum aantal deelnemers is 12. Honden zijn niet toegestaan in het natuurgebied.
Geef je op bij Joop Bouwman via vogels@ivnvechtplassen.nl

Een vrijwillige bijdrage voor onze IVN afdeling is welkom, graag contant.

► Waar moet ik zijn?

We verzamelen op de parkeerplaats van Waverhoek aan de Botholsedwarsweg in Waverveen (vlakbij nr 13).

► Hoe laat begint de excursie?

We starten om 10.00 uur, de excursie duurt ongeveer 2.5 tot 3 uur.
Let op: Het pad kan drassig zijn dus waterdichte schoenen of laarzen worden geadviseerd. Heb je een verrekijker dan die graag meenemen.

Actief worden 21 april 2024 - 10:00
Wanneer