Vlinders en insecten

De werkgroep Vlinders en insecten bestaat uit een gezellige, gemotiveerde groep vrijwilligers van IVN Oss die nauw samenwerkt met IVN Bernheze. De leden van deze werkgroep houden zich bezig met het inventariseren van vlinders, libellen en andere kriebelbeestjes. Deze inventarisaties vinden plaats in verschillende natuurgebieden in de omgeving Oss en Bernheze.

Iedere twee weken, in de maanden april tot en met september, gaan we op zondagochtend op pad. Bovendien gaan we in deze periode een vijftal keer ‘nachtvlinderen’. Dan gaan we met een lamp en een wit scherm speciaal opzoek naar nachtvlinders. Dit vindt meestal op een vrijdagavond plaats. Alle geïnventariseerde vlinders worden op naam gebracht en doorgegeven aan de vlinderstichting. Tijdens het speuren is er volop ruimte om te kletsen, foto’s te maken of gewoon te genieten van de natuur.

Lijkt het je leuk om eens mee te gaan om te kijken wat wij doen in het veld of wil je gewoon wat extra informatie, neem dan contact op met de coördinator van de werkgroep Vlinders en insecten:
Sandra Houben: ivnoss.vlinder@gmail.com of 06-50271603.

Interessante sites: