Biodiversiteit

NL Doet 15 maart

Mierlo 16 maart 2024

Doel van NL Doet dit jaar was het bevorderen van de biodiversiteit in de IVN-tuin. Hiervoor hadden er zich vijf vrijwilligers gemeld. Het weer zat mee met af en toe een buitje. Rondom de biodiversiteitswanden was de grond al voorbewerkt door de tuingroep zodat we meteen aan de slag konden. De aangeschafte inheemse plantensoorten stonden er al redelijk snel in en ook het bloemenmengselzaad werd uitgestrooid. Verder is de eerste aanzet gemaakt om de wanden met elkaar te verbinden met meidoorn en sleedoorn aanplant die we elders uit de tuin hebben gehaald. We hopen dat ze het op deze zonnige plek beter gaan doen. In een later stadium gaan we nog klimplanten aanplanten en hopen we op een mooie zomer met veel bijen, vlinders en insecten.

Toen we klaar waren begon het te regenen dus perfecte timing.

Het was een mooie dag met hartelijke dank aan de vrijwilligers.