Ledenactiviteit Vlindertuin Mot in Mokum

Op 20 mei om 14.00 uur organiseert IVN Amsterdam in het teken van de dag van de biodiversiteit (22 mei) een leuke ledenactiviteit. Leer tijdens deze middag meer over vlinders, insecten en rupsen. Je krijgt ook alle kans om op een informele manier andere IVN-ers te ontmoeten op een bijzondere plek in Amsterdam Noord in de vlindertuin Mot in Mokum.

Vlinderman Nicky Castricum neemt ons mee in zijn zelfaangelegde vlindertuin en vertelt ons alles over wat vlinders nodig hebben in de stad. Dat gaat een stuk verder dan alleen vlindervriendelijke bloemen! Nicky zal ons laten zien hoe je heel efficiënt kan zijn qua biodiversiteit in kleine tuintjes. Hij vertelt ook over maaibeheer van bloemenweides en tuinieren op arme grond. Verder leer je meer over de overlap in waard- en drachtplanten en hoe je de beestjes in de tuin kan laten overwinteren. Uiteraard zal Nicky ons ook genoeg tips geven zodat we zelf onze tuinen en balkons kunnen omtoveren tot vlinder-, rupsen- en insectenoases.

Het programma duurt inclusief pauze ongeveer 2,5 uur.

Wil je ook samen met andere IVN-leden uit Amsterdam de dag van de biodiversiteit vieren en vlinderslim worden? Meld je dan snel aan!

Vlinder op bloem

Vlindertuin Mot in Mokum (Noordoogst)
Meteorenweg 280
1035 RN Amsterdam