Vlinderexcursie

Tijdens een vlinderwandeling met IVN-gidsen kan men op zondag 2 juli de natuur beleven in de omgeving van het Eindhovens Kanaal. Het vertrek is om 14 uur vanaf het haventje bij de Hulsterbrug, Hulst 136. Iedereen is welkom om mee te lopen (zonder honden). Deelname is gratis.

Vliegende juweeltjes
Vlinders zijn met hun variëteit aan kleuren en patronen de vliegende juweeltjes van onze natuur. Er zijn dagvlinders, nachtvlinders en dagactieve nachtvlinders. Insecten, waartoe vlinders behoren, worden ernstig bedreigd door te hoge stikstofuitstoot, verdelgingsmiddelen, ongelukkig maaibeleid en het verdwijnen van (aaneengesloten) leefgebieden. Toch zal de excursie naar verwachting de moeite waard zijn want juli en augustus zijn vlindermaanden bij uitstek. De dagen zijn dan lang, de temperaturen vaak hoog en er is veel zon. IVN gaat op zoek naar onder meer landkaartje, dagpauwoog, atalanta, verschillende witjes en zandoogjes.

Inlichtingen
De excursie duurt tweeënhalf tot drie uur. Waterdicht schoeisel is aanbevolen. Advies is tevoren op de website www.ivn.nl/geldrop te kijken of de wandeling doorgaat. Voor verdere inlichtingen: Anja Thomassen, 06 440 40 888. IVN Geldrop is ook op facebook.

Wie IVN wil steunen kan lid, donateur of vrijwilliger worden door een mailtje naar ivngeldrop@gmail.com. Met IVN beleef je de natuur!

Waar