Vaste activiteiten

– Ieder eerste zondag van de maand organiseren wij in wandeling onder leiding van IVN-gidsen in een interessant natuurgebied. De wandelingen beginnen om 10.00 uur en duren ongeveer 2 uur.

– Iedere eerste donderdag van de maand, van oktober tot en met maart, organiseren we een lezing in Ontmoetingscentrum “De Haven” , Leefdaelhof te Waalwijk. De lezingen beginnen om 20.00. De toegang is gratis.
Voor meer informatie over de volgende lezing zie onder de tegel onderaan deze pagina.

——————————-

Soortenmiddag 2024

Na het succes van vorig jaar in het natuurgebied van de Natuur en Milieuvereniging Heusden te Giersbergen houden we ook dit jaar weer een soorten zoek activiteit.

Nu niet meer in de avond maar ’s middags op woensdag 10 juli.

Op het prachtige complex van weiden, houtwallen, poelen, bos en akkers van 7,5 ha aan de Duinweg in Giersbergen, mogen wij op zoek naar wat we ook willen vinden aan moois in de natuur. Er fladdert en scharrelt van alles en wij gaan het ontdekken.

We krijgen hulp van natuurliefhebbers uit Heusden en we brengen zo veel mogelijk boekjes, gidsen, netjes, loepjes en dergelijke mee om zelf onderzoek te doen.

Zie voor het programma onder onderstaande tegel “soortenmiddag 2024”.

————————————————————–

– Jaarlijks kunt u deelnemen aan een cursus over onderwerpen die verband houden met de natuur en ecologie.

– De werkzaamheden aan de eendenkooi in Capelle vorderen. Zie meer onder    “nieuws”

• Op 10 februari organiseerden wij weer de traditionele Ganzentocht. Wij bezochten met de bus een aantal interessante natuurgebieden op Goeree Overflakkee en Schouwen Duiveland. In mei hielden we onze jaarlijkse zomertocht.  Impressies daarvan ziet u onder de knoppen onder Activiteiten

Contributie

Wij verzoeken de leden dringend de contributie voor 2024, die € 25,- bedraagt, niet aan de afdeling De Waerdman over te maken, maar de factuur van de landelijke IVN af te wachten en de contributie over te maken naar het in die factuur vermelde bankrekeningnummer.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Contact

Wilt u contact met een van onze bestuursleden? Kijk onder de verwijzing “contact” bovenaan de pagina. Daar vindt u e-mailadressen en telefoonnummers.