Wandeling vanaf home IVN Oude Landgraaf

Op verzoek beschrijven we hier een korte wandeling vanaf het home van IVN De Oude Landgraaf in Landgraaf.

We starten als we met de rug staan naar de toegangspoort van De Oude landgraaf op de Puddelerweg en vertrekken naar links, richting bos.

Bij het einde van de afrastering rond het terrein, volgen we links naar beneden het pad langs de afrastering.

Komend op de asfaltweg (Helseviersweg) vervolgen we naar rechts, komen bij een splitsing en kiezen daar het pad langs de Bio-winkel.

Na ca. 100 m. nemen we rechts het paadje door de fruitboomgaard en bereiken het geasfalteerde pad, dat we naar links gaan volgen.

Uiteindelijk zien we aan de rechterhand het monument voor Nicky Verstappen, hierna kiezen we het eerste pad naar rechts door het bos omhoog tot aan de asfaltweg, de zogenaamde “recreatieweg”.

Daar aangekomen, gaan we naar rechts en lopen door tot het WELKOM-bord van Natuurmonumenten. Direct achter dit bord lopen we rechts het bospad in, enigszins omhoog, tot bij een schuurtje. Dit schuurtje laten we links liggen en volgen het pad om het schuurtje heen, naar beneden.

Hier blijven we het bospad volgen tot aan het terrein van Tennisvereniging Nieuwenhagen met gebouwen en tennisbanen;  uitkomend op een kleine T-splitsing volgen we het pad naar links en komen zo op de toegangsweg van de tennisvereniging.

We lopen het pad uit en zien links gebouwen van de wateropslagplaats en rechts de oude atletiekbaan.

We draaien naar links om het gebouw heen en komen op een breed pad.

Op dit brede pad, nemen we het eerste bospad naar rechts, het pad blijven volgen tot einde bos. Beneden links aanhouden en tussen akkers lopen tot einde pad, dan rechts aanhouden langs afrastering.

Bij T-splitsing links aanhouden en pad blijven volgen tot startpunt.