Stille Tuin, Zijpendaal, Arnhem

Je kunt rust en harmonie beleven in de Stille Tuin aan de Parkweg.
Als je goed kijkt, zie je in deze bloemige bostuin dat vlinders, bijen, hommels en andere bestuivers zich er prettig voelen.
Een groep IVN-vrijwilligers onderhoudt de beplanting, zodat de tuin geschikt blijft voor de  insecten.

De Stille Tuin ligt tussen de Vlindertuin en het volkstuincomplex aan de Parkweg.
De vrijwilligers houden de begroeiing van de Stille Tuin open, zodat de insecten makkelijk van en naar de buren kunnen.
De aanplant van de tuin is eind 2015 grotendeels vernieuwd om het hele jaar door nectar en stuifmeel aan te kunnen bieden aan onze zoemers en fladderaars.
Er is zelfs een behoorlijke “kraamafdeling”, waar de insecten hun eieren kunnen afzetten en hun kroost in een beschutte omgeving kan opgroeien.
De Arnhemse Vlinderwerkgroep houdt al jaren bij welke vlinders er voorkomen in Arnhem.
Eén van hun inventarisatieroutes loopt zowel door de Vlindertuin als door de Stille Tuin.

Je kunt als bezoeker ideeën opdoen hoe je vlinders naar je tuin lokt en welke bloemen en struiken daarvoor geschikt zijn.
Struiken bieden nestelgelegenheid en voedsel voor vogels.
In de broedtijd vliegen er insecten rond de bloesem en later vinden de vogels er bessen en zaden.