Over Websupport

Het websupport team is een groep (vrijwillige) IVN’ers die  hulp biedt voor de beheerders van afdelingswebsites, OnsIVN en de IVN Routes app.

Zij beantwoorden de vragen die via websupport@ivn.nl worden gesteld, bieden hulp, testen nieuwe functies en houden de informatie in OnsIVN up-to-date. Ook vertegenwoordigen zij de IVN afdelingen bij het specificeren van nieuwe wensen, mede aan de hand van de ontvangen reacties van IVN afdelingen.

Als je een vraag stelt via de mailbox websupport@ivn.nl, vermeld dan altijd duidelijk je naam en afdeling. Probeer de vraag zo duidelijk mogelijk te stellen, voeg evt. de URL naar de betreffende pagina of een screenshot toe.
Het streven is om de vragen binnen 24 uur te beantwoorden. Problemen die niet kunnen worden opgelost vergen langere tijd. Deze worden eerst uitgezocht, indien nodig geconcretiseerd en doorgestuurd naar de landelijke webmaster. Als hij het probleem ook niet kan oplossen wordt het aangemeld bij de leverancier.

Het team

De volgende IVN’ers doen mee in het beantwoorden van de vragen via websupport@ivn.nl.
Maandag: Fanny van Zon (afd. Valkenswaard-Waalre)
Dinsdag: VACATURE (kan – in overleg – evt ook op een andere dag)
Woensdag: Ok Overbeek (afd. Zuid-Kennemerland)
Donderdag: Ronald Bloemen (afd. Mark&Donge)
Vrijdag: Mart Jenneskens (afd. Bernheze)
Zaterdag: Harry Schreurs (afd. De Groene Zoom)
Zondag: Hans Hogenbirk (afd. Apeldoorn)

Ervaren gebruikers (expert users)

Voor het bieden van ‘on site hulp’ doen we soms een beroep op andere ervaren IVN gebruikers. Opzet daarvan is om voor de ondersteuning voor IVN afdelingen meer te werken vanuit het principe ‘door leden – voor leden’. Het gaat er dan om de IVN beheerders elkaar te laten helpen.
Deze ‘experts’ kunnen ook bijv. afdelingsbeheerders ‘on site’ helpen, trainingen geven voor nieuwe webmasters of vervolgtrainingen over tips en trucs.