Mienie excursies

Voor mensen die geen lange afstanden meer kunnen lopen, worden er een aantal keren per jaar Mienie excursies georganiseerd. Soms is het ook mogelijk om mee te doen als u in een rolstoel zit en zelf begeleiding meeneemt.
Deze natuurexcursies duren ongeveer drie kwartier en worden begeleid door mensen van het IVN. Het kan gaan over vogels, insecten, vlinders, strand, bomen, planten, paddenstoelen enz.

Hebt u interesse om een keer mee de natuur in te gaan, dan kunt u zich opgeven bij Ria Visch. Zodra er een excursie gepland wordt krijgt u een persoonlijk berichtje van ons via mail of telefoon.

Misschien hebt u ideeën voor een excursie of over een bepaalde plek waar we naar toe zouden kunnen, meldt het ons en wij kijken of het te regelen valt.

Contactpersoon Ria Visch tel.: 318881
e-mail : gerritenria@texel.com

Jaaroverzicht Mienie-excursies werkgroep 2019

Hierbij een kort overzicht van de Mini excursies die we gehouden hebben in 2019.

• 13 maart: Vogels kijken en luisteren aan de Randweg en omgeving. Boomleeuwerik, Sijsjes en andere.
  • 10 april: Vogelhuisjes timmeren, in de tuin van de familie Visch. Ca. 15 kinderen en ouders.
  • 7 mei: Bezoek en rondleiding Novalishoeve, boerderij dieren, kassen met kweek groente etc.
  • 13 juni: Parkeerplaats paal 17 Luisteren naar o.a. Nachtegaal, Blauwborst en de Roodborst tapuit.
  • 30 juli: Westerboersweg kijken en beleven van de nieuw ingerichte Waal & Burg gedeelte. Brakwater planten bekeken o.a. en de weide vogels.
  • 22 augustus: Vanaf de Pelikaanweg richting Maartenhuis door het bos. Voor planten en vogels.
  • 18 september: Spangerkooi bezocht met rondleiding.

Met vriendelijke groet,