Excursie stinzenflora “Jan Mantel bosje”

Een uniek stukje natuur tussen de dorpskerk en het Gemeentehuis. Vroeger hoorde dit bij het huis Bareldsburg waarvan de twee lindes nog te zien zijn aan het Oost in Oosterwolde. De geschiedenis van dit stukje gaat terug tot 1600. Jan Mantel was jaren werkzaam voor de gemeente Ooststellingwerf en had een voorliefde voor de stinzenflora in dit bosje. Na zijn pensioen bleef hij verbonden met de stinzenflora in het bosje en onderhield dit samen met BOON ( BewonersOverlegOosterwoldeNoord ) In 2020 gaf Jan Mantel dat het gezien zijn gezondheid niet meer lukte om onderhoud te plegen. BOON heeft het bosje naar hem vernoemd. Op zaterdag 23 maart neemt het bestuur van IVN Ooststellingwerf, waar Jan jarenlang actief is geweest mee naar het Jan Mantelbosje om de stinzenflora te bekijken.

23 maart

10:00 uur verzamelen bij de dorpskerk in Oosterwolde