Buurt vergroenen

Aanleg en vergroening van Heerlense schoolpleinen

Heerlen 12 maart 2024

Op vrijdag 8 maart is het schoolplein van Basisschool Martinus in Heerlen vergroend.

Dit gezamenlijke project werd door IVN, de gemeente Heerlen en diverse andere partners gerealiseerd. Na de uitleg ’s morgens werd er hard gewerkt door tuindersbedrijf,  kinderen, leerkrachten en IVN beroepskrachten en vrijwilligers. Zo werd er een voedselbosje aangeplant en een zen-tuin gemaakt. Ook werd er een bijen en vlinderhotel op het schoolplein geplaatst.

Wethouder Peters van de gemeente Heerlen opende ’s middags het nieuwe schoolplein. Hier op de foto met een leerling van de leerlingenraad, een vrijwilliger van IVN Heerlen en een personeelslid van de school.

De komende weken zullen nog drie schoolpleinen binnen de gemeente Heerlen met meer groen worden ingericht.