Over Groene Zoom

IVN Groene Zoom is de afdeling voor Bergen op Zoom en omstreken. De afdeling is actief sinds 1986 en werkt veel samen met Stichting Brabants Landschap, Grenspark De Zoom Kalmthoutse Heide, stichting De Brabantse Wal, de Brabantse Milieufederatie en Natuurmonumenten. Grensoverschrijdende excursies organiseren we samen met Nareka, Natuurgidsen regio Kalmthout.
Het ‘werkgebied’ van de afdeling loopt van het zuiden van de gemeente Steenbergen, met Het Oudland, via Halsteren en de landgoederen bij Bergen op Zoom, naar en soms óver de Belgische grens in het Grenspark De Zoom Kalmthoutse Heide.

Onze leden zijn actief in verschillende werkgroepen, die zich presenteren op de pagina ‘Werkgroepen’. Daarnaast is een aantal leden actief als IVN-natuurgids. Regelmatig organiseert de afdeling excursies die door onze gidsen worden voorbereid en begeleid. De gidsen worden ook vaak ingezet bij activiteiten van Brabants Landschap en van Natuurpunt Bergen op Zoom.
Voor bedrijven, scholen, verenigingen en particulieren is het ook mogelijk om een begeleide wandeling aan te vragen. Zie Boek een gids.