Werkgroepen

De IVN afdeling Bocholtz - Simpelveld heeft enkele werkgroepen, deze staan in het menu genoemd. Wilt u meer weten over een bepaalde werkgroep klik deze dan aan in het menu.

Wandelingen

Regelmatig organisert deze werkgroep wandelingen en excursie niet alleen in de buurt van Bocholtz en Simpelveld maar zelf tot de Eifel en de Hoge Venen toe.

Hou daarom niet alleen deze website bij, maar ook de plaatselijk blaadjes.

Onder het menu item Publicaties vindt u van de diverse wandelingen en excursies de verslagen met foto's terug.

Deze werkgroep houdt zich bezig met het maken van nestkasten, het plaatsen en onderhouden van nestkasten. Jaarlijks vindt er ook een nestcontrole plaats hierbij worden de nesten gecontroleert op o.a. het aantal eieren of jongen in de nestkasten.

Vleermuizen

Vrijwel iedereen heeft wel eens een vleermuis gezien: 's avonds in de tuin, op straat of in het park.
In de schermering komen ze te voorschijn om als ware luchtacrobaten achter muggen en motjes aan te jagen. Voor sommige mensen een fascinerend tafereel, voor anderen een ware nachtmerie.

Door het geven van uitleg hoopt de werkgroep dat er meer begrip komt voor dit nuttig insectenetend zoogdier. De vleermuizenwerkgroep houdt zich verder bezig met het inventariseren van vleermuizen, lokaliseren van kolonies en het afhandelen van klachten binnen de gemeente.