Verduurzaming Hilversum Media Park

Werklandschappen van de Toekomst 19 oktober 2022

Het Media Park in Hilversum is het grootste media-cluster van Europa en huisvest meer dan 100 verschillende mediabedrijven. Het terrein heet niet voor niets Media Park, want het is ruim 40 jaar geleden aangelegd als groen parklandschap met daarin verscholen gebouwen. Door versnippering van eigendom en beheer raakten de oorspronkelijke uitgangspunten echter verwaterd.

Gelukkig heeft het parkmanagement dit opgepakt en is het projectbureau MediaGroen gestart met tal van duurzaamheidsinitiatieven. Samen met de vrijwilligers van stichting Media NatuurPark is het ecologisch herstel van het terrein ter hand genomen. Binnen het programma Greenspots ondersteunde IVN Noord-Holland al het ontwikkelen van een biodiversiteitsroute, waardoor de ruim 6000 medewerkers op het terrein nog meer betrokken kunnen worden bij deze prachtige werklocatie. Maar er is ongetwijfeld nog veel meer mogelijk! Komende tijd verkennen we nader hoe IVN en MediaGroen de aandacht voor verduurzaming en natuur op het Media Park kunnen laten groeien.

media park