Wij werken samen met partners aan een schonere wereld

World Cleanup Day Nederland vraagt aandacht voor het zwerfafvalprobleem in Nederland, brengt het probleem in kaart en wil werken aan een brongerichte aanpak.  Er zijn steeds meer bedrijven, organisaties en gemeenten in Nederland die graag in actie komen om het zwerfafvalprobleem op te lossen. Met de hulp van onze partners kunnen we nog meer individuen, scholen, verenigingen en organisaties enthousiasmeren en activeren om opruimacties te organiseren.

World Cleanup Day Nederland partners

GARDENA

De Husqvarna Group – waar GARDENA een onderdeel van is – heeft een strategische benadering op het gebied van duurzaamheid die is gericht op, innovaties die mens en natuur dichter bij elkaar brengen. De kern van onze strategie is een duidelijk commitment aan de doelen van het Klimaatakkoord van Parijs. Daarnaast hechten wij eraan om onze maatschappelijke verantwoording te nemen en samen met onze fans bij te dragen aan een schonere leefomgeving.

In 2023 hebben wij een schoonmaak actie georganiseerd op Kasteel Groeneveld in Baarn en hebben we via diverse kanalen zo’n 600 afvalgrijpers ter beschikking gesteld.

Ardagh Glass Packaging

Als toegewijde partner van World Cleanup Day omarmt Ardagh Glass Packaging met trots de missie van een schoner milieu. Onze motivatie om deze beweging te steunen, komt voort uit ons diepgewortelde geloof in duurzaamheid en recycling. Wij zijn vastbesloten om niet alleen hoogwaardige en duurzame verpakkingsoplossingen te bieden, maar ook om actief bij te dragen aan het verminderen van zwerfafval.

In 2023 hebben we met een groot aantal collega’s de uiterwaarden van het Hollands Diep rondom de Moerdijkbrug opgeruimd.