Innovatie Verhoogd fietspad als dijkvoorziening - Hessenpoort Zwolle

Verhoogd fietspad als dijkvoorziening

Hessenpoort Zwolle

Met nieuw gegraven waterbuffers en -verbindingen wordt niet alleen zo lang mogelijk water vastgehouden, maar ze beschermen de bedrijven op Hessenpoort ook tegen wateroverlast. De Overijsselse Vecht ligt hier namelijk niet zo ver vandaan. Als daar de waterkering doorbreekt, overstroomt hier het hele gebied.

Aanpak

Om het water tegen te houden is om het bedrijventerrein een verhoogd fietspad aangelegd als dijkvoorziening.

Een verhoogd fietspad als dijkvoorziening

Meer weten over deze innovatie of heb je vragen?

Neem vrijblijvend contact op met de contactpersoon van dit project.

Neem contact op

Geleerde lessen

De BIZ is een actieve en betrokken club mensen die naast haar vele zakelijke activiteiten zorgt voor informele bijeenkomsten waar gezelligheid en netwerken voorop staat. Mede door deze betrokkenheid bij elkaar worden diverse projecten uitgerold.

Samenwerkingsvormen

Alle 50 bedrijven op Hessenpoort vormen sinds 1 januari 2016 samen een BIZ (Bedrijven InvesteringsZone). Hierdoor zijn alle bedrijven lid van de vereniging en kunnen collectieve initiatieven rekenen op een 100% deelname.

Ontdek alle innovaties van Hessenpoort Zwolle

Zoek meer innovaties op thema