infokraam

Fête de la Nature bij GGZ Centraal

De Groene GGZ 10 september 2023

Op 3 september organiseerde IVN Amersfoort in samenwerking met GGZ Centraal in het kader van De Groene GGZ een Fête de la Nature op het terrein van psychiatrisch centrum Zon & Schild in Amersfoort. De kraampjes van IVN en Imkervereniging werden door passerend publiek bezocht. Er werden drie rondleidingen aangeboden waarbij men een indruk kon krijgen van de natuurwaarden op het terrein en gelijk kon horen welke ontwikkelingen er in de nabije toekomst te verwachten zijn. De GGZ-band zorgde voor de nodige gezelligheid en was een mooie publiekstrekker.

Een divers programma
In de Open Kapel was een reizende tentoonstelling van de gemeente Amersfoort te zien over het thema biodiversiteit in de stad. Tevens waren er in de Open Kapel drie lezingen georganiseerd over de honingbij door imkervereniging Eemland, eetbare planten door Elsje Bruijnesteijn en tot slot een lezing over het Geopark Heuvelrug, Gooi en Vecht i.o.  door Kees de Heer. Het was een geslaagde dag.