Informatie voor vrijwilligers

Bij IVN zijn meer dan 6.000 vrijwilligers actief. Ben jij ook vrijwilliger bij IVN? Hier vind je praktische informatie voor je vrijwilligerswerk.

Onze vrijwilligers maken mensen bewust van de waarde van natuur en het belang van duurzaamheid. Zij organiseren heel veel activiteiten in en over de (plaatselijke) natuur. Denk aan excursies door natuurgebieden, vergroening van straten en buurten, lezingen over biodiversiteit, cursussen over planten en dieren, opleidingen tot IVN Natuurgids, natuurlessen voor het basisonderwijs, slootjesactiviteiten voor kinderen, paddenstoelenactiviteiten en nog veel meer.

De meeste vrijwilligers zijn verbonden aan een van de 161 IVN-afdelingen in Nederland. Er zijn ook vrijwilligers voor landelijke campagnes actief, zoals Tiny Forest, Schone Rivieren, en Grijs, Groen en Gelukkig. Ook kent IVN landelijke jeugd- en jongerenwerkgroepen zoals WoesteLand en NatuurOntdekkers, en werkgroepen rond Duurzaamheid, Websupport en het Cursushuis. Deze werkgroepen bestaan helemaal of grotendeels uit vrijwilligers.

Hieronder vind je praktische informatie voor je werk als vrijwilliger bij IVN.

Waar vind ik de informatie die ik als vrijwilliger nodig heb?

Ga naar ons.ivn.nl

Heb je nog geen account op Ons IVN? Vraag dan een account aan.

Welke scholing kan ik volgen?

Welke vergoedingen en kortingen krijg ik?

Van welke verzekeringen kan ik gebruik maken?

Wil je gebruik maken van of meer weten over een van deze verzekeringen? Kijk in de Wegwijzer op Ons IVN voor meer informatie.

Wat doe als ik een verzekeringskwestie heb?

Neem bij schade contact op met de Servicedesk van IVN, servicedesk@ivn.nl, tel. 020 622 8115. De Servicedesk meldt de schade bij onze verzekeringsagent die via de Servicedesk contact onderhoudt met de afdeling.

Ik heb een andere vraag