Bestel jouw Tuiny Haag

Haal leven je tuin in, plant een wilde haag! Een Tuiny Haag is een kant-en-klaar pakket met 11 inheemse haagplanten en een bodemverbeteraar. Het pakket is geschikt om een haag aan te leggen van 2.5 tot 2.5 meter lang en 50 tot 100 cm breed. Weg met (een stukje) dode schutting, maak plaats voor een levende haag!

Bestel jouw Tuiny Haag

Een wilde haag, goed voor biodiversiteit

Plant een Tuiny Haag, als natuurlijke afscheiding in je tuin. Door de planten dicht bij elkaar te planten - een beproefde Japanse methode voor snelle herbebossing - groeit de haag extra snel, en verbetert de kwaliteit van de bodem ook in rap tempo. Op die manier staat er binnen twee jaar een wilde haag in je tuin, waarin vogels en egels bescherming en eten vinden, allerlei nectarslurpers voedsel kunnen vinden en waar diertjes zich kunnen voortplanten. Hoe meer van dit soort eilandjes door Nederland, hoe meer kans soorten hebben om te overleven.

Je moet wel even geduld hebben voordat hij volgroeid is, je plant hem voor de toekomst. Je kunt hem zo hoog en breed laten worden als je zelf wilt, hem vaker snoeien of juist lekker wild laten groeien!

Bestel jouw Tuiny Haag voor € 89,95

Wat zit er in het pakket?
Over Tuiny Haag
Hoe plant je een Tuiny Haag?
Veelgestelde vragen

Tuiny Haag is een samenwerking tussen IVN Natuureducatie en Sprinklr.