Plant mee!

Hoera, het plantseizoen is van start! Van november 2019 tot en met maart 2020 plant IVN samen met gemeenten, vrijwilligers, scholieren en particulieren er meer dan 50.000 inheemse bomen in Nederland bij. De Tiny Forest beweging wordt groot!

Hoeveel bossen planten we?

• 60 Tiny Forests door IVN, samen met gemeenten, scholen en buurtbewoners.
  • 20 Tiny Forests door particulieren die afgelopen maanden de speciale cursus gevolgd hebben.
  • 400 Tuiny Forests door particulieren in hun tuin.

Hoe kan jij meeplanten?

1. Zelf kweken!

Wat is er leuker dan je eigen boom kweken? En je hoeft er niet eens voor naar het tuincentrum! In de handige instructiefilmpjes leggen we stap voor stap uit hoe je dat doet. Deel jouw foto's met #plantmee en laat zien dat iedereen bomen kan planten.

Kweek je eigen eikenboom

Stek je eigen wilg

2. Volg de plantlijstTiny Forest

Soms is het lastig om inheemse bomen en struiken te onderscheiden van niet-inheemse soorten. Daarom hebben we een handige plantlijst voor inheemse soorten samengesteld. Neem deze lijst mee naar jouw lokale tuincentrum, hovenier of kweker en check of de juiste soorten aanwezig zijn. Het liefst natuurlijk biologisch. Zo maak je een eigen bosje met een mengelmoes van je favoriete planten!

Tiny Forest plantlijst inheemse soorten

Tuiny Forest pakket3. Tuiny Forest

Voeg kleur, geur en leven toe aan jouw tuin met Tuiny Forest, een inheems bos op tuinformaat. IVN heeft samen met Sprinklr een pakket samengesteld vol biologisch gekweekte planten. Binnen een halve dag leg je daarmee een inheems microbos van 6m2 vol bomen, struiken en kruiden in je tuin aan. Goed voor bijen, vlinders, vogels én voor jou. De pakketten waren helemaal uitverkocht, maar wegens succes hebben we 200 extra Tuiny Forests beschikbaar!

Naar Tuiny Forest