Aan de slag met de Vriendelijke Tuin

De Vriendelijke Tuin 28 februari 2022

Je ruikt het voorjaar al in de lucht, de eerste bloemen komen op en de vogels laten zich weer horen. Binnenkort kun je weer lekker van je tuin genieten! Maar hoe vriendelijk is jouw tuin of balkon eigenlijk voor planten en dieren? Je checkt het makkelijk en leuk met de Vriendelijke Tuin producten.

Een tuin is er natuurlijk niet alleen voor ons, maar ook voor onze natuurvrienden. Wij willen er samen met jou voor zorgen dat tuinen natuurvriendelijker worden. Met kleine aanpassingen kun je al een groot verschil maken! We hebben maar liefst zes tuincheckkaarten gemaakt, waarmee je kan ontdekken of egels, amfibieën, vogels, wilde planten, insecten én bodemdiertjes blij worden van jouw tuin.

Zo werkt het

Doorloop je jouw favoriete tuincheckkaart en onderzoek je of je echt te maken hebt met een Vriendelijke Tuin! Begin bij ‘start’ en volg de groene route naar je doel. Bij elke rode uitkomst krijg je eenvoudige tips om kleine aanpassingen aan je tuin te doen.

Heb je alles gecheckt en heb je echt te maken met een vriendelijke Tuin voor mens, plant en dier? Gefeliciteerd! Bestel dan je Vriendelijke Tuin bordje. Hang het bordje op een goed zichtbare plek waar veel mensen het zien. Er zijn zes bordjes, spaar ze allemaal! Zo krijgen we samen meer natuur de buurt in.

Aan de slag

Enthousiast geworden? Klik hieronder voor het uitgebreide stappenplan en maak van jouw tuin een vriendelijke tuin voor planten en dieren!

Aan de slag!