Groen bezig

Zeeland gaat zelf aan de slag! We kunnen de natuur een handje helpen: in de buurt, in je eigen tuin en op het schoolplein.

In vier afleveringen gaan oud-kinderdirecteur Groene Schoolpleinen Anne uit groep 8 en boswachter Ted samen aan de slag voor de Zeeuwse natuur. Ze helpen bijen, vlinders, vogels, bodem- en waterdieren.

Geïnspireerd door Anne en Ted? Onder elk filmpje vind je 8 doe-tips waarmee je zelf aan de slag kunt om jouw achtertuin, balkon, buurt of schoolplein een groene boost te geven.

Aflevering 1 – Vogels

Hoe zorg je voor meer vogels in je tuin of op je schoolplein? Met het juiste nestkastje is de kans groot dat ze in het voorjaar bij jou komen broeden.

Aflevering 2: Bijen

Bijen bestuiven 75% van onze voedselgewassen. Door te zorgen voor voedsel en nestgelegenheid kunnen deze belangrijke insecten ook bij jou in de tuin of op je schoolplein een plekje krijgen.

Aflevering 3: Waterdieren

Een vijver in je tuin of op je schoolplein is niet alleen leuk en verfrissend, maar zorgt voor meer biodiversiteit: meer verschillende soorten dieren en planten.

Aflevering 4 – Bodemdieren

Bodemdieren zijn belangrijk voor gezonde en vruchtbare grond. Maar stenige tuinen en schoolpleinen helpen daar niet bij. Maak het aantrekkelijk door niet alles op te ruimen.

Extra tips voor meer dieren in je tuin