Welkom bij IVN Overijssel

Met onze belevingsactiviteiten mobiliseren we jaarlijks duizenden jongeren en ouderen om in de eigen buurt, stad of buitengebied de natuur van dichtbij te beleven.

Zes natuurfeestjes in Overijssel tijdens Fête de la Nature

Wat wij doen in Overijssel

132 basisscholen in Overijssel doen mee met de Nationale Buitenlesdag

In het onderwijs

Aan de slag met natuur op school en op het plein.

Geef jouw topvrijwilliger op voor de Groene Overijsselse Vrijwilligersprijs!

In de zorg

Natuurbeleving voor mensen die minder vaak of eenvoudig in contact komen met natuur.

In de buurt

Versteende steden en dorpen kunnen groen goed gebruiken!

Wethouder Bongers reikt certificaten uit aan de nieuwe gastheren en gastvrouwen van het Vechtdal

Met recreatie-ondernemers

Laat jouw onderneming samenwerken met de natuur.

Kleurrijk Vilsteren

In Nationale Parken

IVN Overijssel werkt samen met Nationale Parken De Sallandse Heuvelrug en Weerribben-Wieden om de natuur te behouden, te koesteren en ervan te genieten.

Met jongeren

Samen werken we aan een groene, duurzame toekomst.

schonerivieren_stagatha 29_0

Schone Rivieren

Met onze vrijwilligers zetten wij ons in voor schone en (be)leefbare rivieren

Gastheer/-vrouw van het Landschap Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal

Voor beleidsmakers

Zorg samen met IVN voor een groener Overijssel.

Activiteiten van IVN Overijssel

Bekijk alle
Natuurlijk Gezond Deventer – voor bewoners door bewoners

Meer weten?

Wil je weten hoe we in Overijssel jong en oud betrekken bij natuur en duurzaamheid? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meedoen?

Wil jij je samen met ons inzetten voor de natuur? Word dan IVN-vrijwilliger! Er is van alles te doen, zoals excursies door natuurgebieden, vergroening van straten en buurten, cursussen geven over planten en dieren, natuurlessen voor het basisonderwijs.