Noord-Holland
Natuur in de Buurt
woensdag27jan2021

Symbolische start Tiny Forest Schalkwijk

Helaas kunnen we vandaag niet met z'n allen samenkomen om de bomen te planten in het Tiny Forest in Schalkwijk. Daarom hebben Sensa Zorg en IVN Natuureducatie iets moois opgezet om alle betrokkenen en sponsoren vandaag alsnog te bedanken. Bekijk de video hieronder!

Tiny Forest door crowdfunding

Stichting Sensa maakt dit Tiny Forest door middel van crowdfunding mogelijk. Samen met vele sponsoren bekostigen zij naast het minibos diverse natuurlijke speelelementen die rondom het minibos geplaatst zullen worden. In de natuurlijke speelplek die zo ontstaat kunnen leerlingen van de school en kinderen uit de buurt spelenderwijs een band opbouwen met de natuur. Ook is het een prettige en gezonde plek voor buurtbewoners en trekt het Tiny Forest allerlei vogels, insecten en kleine zoogdieren. Lees meer over de crowdfundingsactie

Plantdag 3 maart

Als de corona-maatregelen het toelaten planten leerlingen van basisschool de Molenwiek op 3 maart samen met Sensa Zorg, Jantje Beton, Gemeente Haarlem en DonkerGroen (Donkergroep) en IVN Natuureducatie het Tiny Forest naast de school.

Meer informatie over het Tiny Forest Schalkwijk