Training: Word Green Educator en geef een buitenles!

Ben jij een natuurliefhebber en lijkt het je leuk om kinderen les te geven over de natuur?

Dan lijkt het je misschien wel leuk om aan de slag te gaan als Green Educator in Gelderland. Steek je handen uit de mouwen en geef een buitenles aan kinderen van de basisschool! Als Green Educator behoor je tot een groep jonge volwassenen die vol enthousiasme hun liefde voor de natuur delen en kids meenemen op avontuur in de natuurlijke wereld.

quote green educator

Wat ga je doen?

Je gaat met kinderen naar buiten en laat hen de natuur beleven, dat kan ook op het schoolplein. Je staat voor groepen en weet kinderen een mooie natuurervaring te geven. Samen met andere Green Educators ben je ambassadeur voor het belang van natuurlessen en geef je tijdens de Nationale Buitenlesdag (9 april 2024) een buitenles.

Over de Green Educators

Een Green Educator is iemand tussen de 18-35 jaar die zich (vrijwillig) inzet tijdens een Buitenlesdag, Slootjesdag of bij een andere activiteit en educatieve lessen aan kinderen geeft. Tijdens deze training word je klaargestoomd om vol zelfvertrouwen buitenlessen te geven en/of mee te draaien tijdens andere educatieve activiteiten. Na een succesvolle deelname krijg je een certificaat en kun je je op eigen initiatief vaker gaan inzetten bij een van onze IVN-afdelingen of lokale organisaties zoals een kinderboerderij. Of misschien leer je een andere manier jouw nieuwe vaardigheden te gebruiken om mensen de natuur te laten beleven.

Green Educator Green Educator

Wie zoeken we?

• Je bent tussen de 18-35 jaar
  • Je houdt van vertellen
  • Je bent enthousiast en hebt affiniteit met de doelgroep (basisschoolkinderen) en de natuur (je hoeft geen expert te zijn!)
  • Je hebt een groen hart

Wat bieden we?

• Een actieve les in de natuur met kinderen!
  • Begeleiding van/samenwerking met ervaren vrijwilliger(s)
  • Netwerk met andere Green Educators in Gelderland
  • Handboek Kind en Natuur
  • Na succesvolle deelname een certificaat
  • Reiskostenvergoeding

Wat vragen we?

• Beschikbaarheid tijdens Nationale Buitenlesdag 9 april 2024
  • Tijdsinvestering van +/- 15 uur
  • Inzet en betrokkenheid
  • VOG en verzekering voor de activiteit (inbegrepen bij je gratis IVN-lidmaatschap)
  • Beschikbaarheid op enkele vaste momenten:
    • Maandag 5 februari (19.00-21.00u) – Online startschot!
    • Maandag 4 maart (19.00-21.00u) – Online training
    • Tussen 5 februari en 4 maart ruimte om met je buddy af te spreken en je voor te bereiden op je les.
    • Dinsdag 9 april – Buitenles geven tijdens de Nationale Buitenlesdag
    • Zaterdag 13 april (middag) – Afsluitende middag op centrale locatie in Gelderland.

Na aanmelding koppelen we je aan een buddy van IVN. We houden hierbij zo veel mogelijk rekening met je woonplaats. Ons streven is om je samen met andere Green Educators in te delen, maar we kunnen daarin geen toezeggingen doen. Tijdens de samenkomst op 5 februari geven we hier duidelijkheid over. Deze avond zullen we ook meer vertellen over de Nationale Buitenlesdag, de rol die je gaat vervullen en leer je meer over werken met een jonge doelgroep.

Aanmelden

LET OP: Voor deze training is nu een wachtlijst. Meld je aan en we houden je op de hoogte van de mogelijkheden.

Aanmelden Green Educator IVN Gelderland

MM slash DD slash JJJJ
Adres(Vereist)
Op basis van jouw adres kunnen we een geschikte basisschool en buddy zoeken.

Begint op 67 Dagen 05 februari 2024 - 19:00
maandag 05 februari 2024 19:00