Zeeland
Natuur in de Buurt
vrijdag28feb2020

Help de Zeeuwse natuur, maak een minibos in je tuin!

Met een inheems bos in je tuin draag je bij aan de biodiversiteit; je biedt vlinders, vogels, bijen, kleine zoogdieren en insecten onderdak bij jou in de buurt. Een Tuiny Forest geeft schaduw in de zomer en helpt je regenwater af te voeren.

In samenwerking met Omroep Zeeland geeft IVN twee Tuiny Forests cadeau. Wij zoeken twee luisteraars/kijkers met een niet al te groene tuin, die zo’n minibos aan willen leggen. Je hebt daarvoor 6 m2 nodig en veel enthousiasme. De planten, bomen en kruiden krijg je van ons, het aanplanten doe je zelf (rond 16 maart). Je bent bereid om 1 x per week een foto van je tuin te sturen naar de redactie van Goedemorgen Zeeland en om zo nu en dan verslag te doen van wat er in jouw tuin gebeurt.

Omroep Zeeland gaat zelf ook aan de slag met een Tuiny Forest! Dat kun je vanaf 16 maart (onder voorbehoud i.v.m het Coronavirus) volgen in het radioprogramma Goedemorgen Zeeland en sociale media. Op 9 maart maakt Omroep Zeeland in Goedemorgen Zeeland iets na tien uur bekend wie een gratis minibos-pakket krijgt en met ons aan de slag gaat om de natuur in je buurt te halen.

Wil je kans maken op zo'n Tuiny Forest? Je kunt je opgeven via de website van Omroep Zeeland: https://www.omroepzeeland.nl/minibos. Opgeven kan t/m 8 maart.

Meer weten over Tuiny Forests? Klik hier.