Overijssel
IVN
maandag12nov2018

7 December wordt het eerste Tiny Forest in Hardenberg geplant

De locatie van het eerste Hardenbergse Tiny Forest is bekend! Het eerste minibosje wordt geplant in het park Boesemeer; tussen de tafeltennistafel en de skatebaan. Op 7 december wordt het bos aangeplant samen met twee basisscholen. Na een feestelijke opening gaan kinderen uit groep 5 en 6 van basisschool De Kern en basisschool De Marsweijde de bomen en struiken planten, onder begeleiding van de hovenier. Buurtbewoners en andere geïnteresseerden zijn van harte welkom om een boompje te komen planten!

Een Tiny Forest is een dichtbegroeid, inheems bos ter grootte van een tennisbaan. Het is een prettige plek voor vlinders, bijen, vogels en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. In het buitenlokaal leren kinderen alles over de natuur. Ook houden zij bij hoe snel het bos groeit. Buurtbewoners kunnen ook van het Tiny Forest genieten; het is een gezonde ontmoetingsplek in de buurt.

De komende twee jaar zullen er in Hardenberg nog drie Tiny Forest worden aangeplant. Waar die precies komen is nog niet bekend.
Gemeenten door het hele land en IVN Natuureducatie realiseren de komende jaren honderd minibossen om zo de natuur dichterbij mensen te brengen. Meer weten? Neem contact op met Sylvia Neutel van IVN Overijssel (s.neutel@ivn.nl).