Groen in de Buurt

Het is heerlijk om door de duinen de struinen, te dwalen door het bos, of per boot een Nationaal Park te verkennen. Maar voor natuur hoef je niet per se een hele dag uit te trekken of ver te reizen. Ook dichtbij is er van alles te beleven. Kijk eens naar je eigen dorp of stad, buurt of wijk, achter- of schooltuin. Ook daar is natuur! En ook daar laat IVN mensen - jong en ouder - de natuur beleven.

Een Tiny Forest® is een dichtbegroeid, inheems bos ter grootte van een tennisbaan. Dit bos is niet alleen een prettige plek voor vlinders, vogels, bijen en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. Kinderen leren in het buitenlokaal over de Nederlandse natuur en buurtbewoners ontmoeten elkaar op een prettige en gezonde plek. In februari 2019 werd in Groningen een Tiny Forest aangeplant in Groningen:

Tuiny Forest

Voeg kleur, geur en leven toe aan jouw tuin met Tuiny Forest, een inheems bos op tuinformaat. IVN heeft in samenwerking met Sprinklr een pakket samengesteld vol biologisch gekweekte planten. Binnen een halve dag leg je daarmee een inheems microbos van 6m2 vol bomen, struiken en kruiden in je tuin aan. Goed voor bijen, vlinders, vogels én voor jou!