Gelderland
Natuur in de Buurt
woensdag31okt2018

Eerste Apeldoornse Tiny Forest wordt 26 november geplant

De locatie van het eerste Apeldoornse Tiny Forest is bekend! Het eerste minibosje wordt geplant in het park tussen de Agricolastraat en de Pythagorasstraat. Op 26 november wordt het bos aangeplant. Wethouder Mark Sandmann trapt de plantdag af. Samen met kinderen van groep 5 en 6 van basisschool De Zevensprong en kinderen van OBS Het Web zal hij de eerste bomen en struiken planten. Na de opening zullen kinderen en de hovenier doorgaan met het plantwerk. Buurtbewoners en andere geïnteresseerden zijn van harte welkom om een boompje te komen planten.

Een Tiny Forest is een dichtbegroeid, inheems bos ter grootte van een tennisbaan. Dit bos is niet alleen een prettige plek voor vlinders, vogels, bijen en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. Kinderen leren in het buitenlokaal over de Nederlandse natuur en buurtbewoners ontmoeten elkaar op een prettige en gezonde plek. In Apeldoorn komen de komende twee jaar nog drie Tiny Forests. Waar die precies komen is nog niet bekend. Gemeenten door het hele land en IVN Natuureducatie realiseren de komende jaren honderd minibossen.

Collega Maartje vertelde bij RTV Apeldoorn over de plantdag op 26 november. Luister het item hier.

Meer informatie lees je op https://www.ivn.nl/tiny-forest-nl