Projectleider Communicatie

‘IVN zoekt een creatieve, zelfstandige projectleider communicatie met ervaring op het gebied van communicatieadvies, projectmanagement en het werken met vrijwilligers. Zet jij je samen met ons in voor een groene duurzame wereld?’

Voor de regio Zuid (Limburg en Brabant) zoeken we een 
Uitvoerend projectleider Communicatie en vrijwilligers 
Voor 32 uur per week 

De functie

Als uitvoerend projectleider Communicatie en Vrijwilligers bouw je mee aan de vele projecten en campagnes van IVN waarin communicatie en social media een belangrijk element zijn. Je denkt met de regio projectleiders mee en helpt hen bij het realiseren en uitvoeren van communicatie in projecten en campagnes. Dit doe je in nauwe samenwerking met de communicatiemedewerker, officemanagers en het landelijk communicatieteam. Je steekt graag zelf de handen uit de mouwen, maar kunt ook schakelen naar een meer strategisch denkniveau waarbij je de koers voor de lange termijn in de gaten houdt en de koppelingen en verbinding tussen de projecten blijft zien.

Naast communicatie in de projecten ben je tevens een belangrijke schakel richting de vrijwilligers. Je werkt samen met projectleiders en vrijwilliger coördinatoren aan de verbinding met de IVN-vrijwilligers en het bevorderen van de samenwerking rondom de missie van IVN. Je bent service gericht, maar kunt ook goede focus aanbrengen en bent sterk in mensen met elkaar verbinden. Zo help je bijvoorbeeld om nieuwe community’s met vrijwilligers op te zetten, of koppel je wensen van IVN-vrijwilligersafdelingen aan lopende projecten of campagnes. Of zet je je bijvoorbeeld samen met een groep vrijwilligers een lobby op. Ook communicatie en samenwerking met vrijwilligers in de Nationale Parken en de verbinding met recreatieondernemers maken onderdeel uit van je werkzaamheden. Je kunt goed luisteren en goed omgaan met diverse belangen. Je bent proactief en ondernemend. Je speelt in op wensen en kansen in het veld bijvoorbeeld om nieuwe middelen (bijvoorbeeld fondsen) voor de missie van IVN te vinden als dat nodig is. Je vindt het prima om af en toe in het weekend of in de avond te werken.

Jouw profiel 

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau en hebt een afgeronde opleiding op het gebied van communicatie/marketing en beschikt over minimaal vier jaar relevante werkervaring; 
  • Je bent op de hoogte van ontwikkelingen binnen het vakgebied communicatie, zoals social media en andere vormen van digitale communicatie;
  • Je hebt ervaring met het werken in een projectenorganisatie;
  • Je hebt ervaring met het ontwikkelen en uitdenken van communicatiestrategieën;
  • Je kan/wil werken op strategisch niveau, maar werkt ook mee in de uitvoering;
  • Je werkt gestructureerd en kunt goed overzicht bewaren; 
  • Je bent een goede schrijver;
  • Je hebt ervaring in het samenwerken met vrijwilligers;
  • Je bent flexibel en vindt het prima om ‘op locatie’ te werken aan projecten en bent bereid om soms ’s avonds en in het weekend te werken; 
  • Je hebt affiniteit met het werk van IVN; 
  • Basiskennis van vormgevingsprogramma's als InDesign, Photoshop en Illustrator is een pré. 

Bij IVN werken we vaak met kwetsbare groepen zoals kinderen en ouderen. Daarom vragen we om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Een VOG geeft aan dat jouw gedrag geen belemmering vormt voor deze functie. IVN zal zorg dragen voor het aanvragen van de VOG en voor de kosten hiervan.

Het team

Je wordt onderdeel van team ‘regio Zuid’: Limburg (Roermond) en Brabant (Tilburg). Een gedreven en betrokken team van ongeveer 20 mensen waarin zelforganisatie en ontwikkeling erg belangrijk is. Je werkt nauw samen met de communicatiemedewerker, officemanagers en de projectleiders uit het team. Daarnaast maak je onderdeel uit van het landelijke communicatieteam.  

Werken bij ons

Bij IVN kom je in een dynamische organisatie waar je samen met bevlogen, ambitieuze collega’s bouwt aan de toekomst van IVN. Samenwerking, ontwikkeling en groei staan daarbij centraal: in teamverband en op persoonlijk niveau. Wij stimuleren jou om jezelf te ontwikkelen, en jij pakt de mogelijkheid te groeien in je werk en in je persoonlijke vaardigheden. Dit kan via de IVN Academie, waar wij verschillende interne vaardigheidstrainingen aanbieden, waarin je jezelf nieuwe manieren van werken eigen kunt maken. Zo kun je je verdiepen in het leren toepassen van visueel werken, storytelling of scrum. 

Arbeidsvoorwaarden

Wij bieden een goed primair- en secundair arbeidsvoorwaardenpakket volgens de CAO Sociaal Werk. De functie is ingedeeld in schaal 9. Er is een vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Daarnaast is er een groeibudget dat je kunt inzetten voor jouw ontwikkeling. Het betreft in eerste instantie een aanstelling van 1 jaar met mogelijkheid op verlenging. De functie heeft de omvang van 32 uur en wordt uitgeoefend vanuit beide kantoren, bij de klant en thuis.

Interesse?

Ben je enthousiast? Vul het sollicitatieformulier in en upload je cv en motivatie in PDF ter attentie van Renske Visscher, directeur Zuid. Je reactie ontvangen we graag uiterlijk zondag 30januari 2022. De eerste gespreksronde vindt plaats op dinsdag 15 februari 2022. Voor vragen kan je contact opnemen met de afdeling P&O, 020-6228115.

*Privacy 

Voor de afhandeling van jouw sollicitatie verwerken wij de volgende gegevens: je cv en je motivatie. De door jou aan IVN verstrekte cv en motivatie worden door IVN bewaard gedurende een periode van vier weken na het einde van de sollicitatieprocedure. Heb je de baan gekregen en kom je in dienst bij IVN, dan worden jouw gegevens onderdeel van je personeelsdossier.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.