Over IVN Emmen-Coevorden

De afdeling IVN Emmen-Coevorden is een actieve vereniging die volwassenen en jeugd op een boeiende manier wil betrekken bij de natuur in hun eigen leefomgeving.

Voor de meer dan 150 leden/donateurs organiseren wij in Zuidoost Drenthe regelmatig fiets- en wandelexcursies onder leiding van gediplomeerde gidsen.

Nieuw (sinds september 2022) zijn onze maandelijkse wandelingen op de derde woensdagochtend van de maand.

Natuuravonden
Onze maandelijkse natuuravonden met verschillende onderwerpen vinden plaats in Wijkcentrum Angelslo, Statenweg 109 7824 CW Emmen (wijk Angelslo).

Scharrelkids
Onze jeugdgroep “Scharrelkids” in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar heeft een eigen programma met enthousiaste begeleiders. Kijk voor het actuele programma onder “Scharrelkids” en “Activiteiten”. Voor meer informatie over “Scharrelkids” kunt u contact opnemen via ivn.jeugd.emmen@gmail.com.

Word lid
Leden ontvangen naast het landelijk magazine “Mens en Natuur” ook ons informatieblad “De Natuurkijker”. Donateurs ontvangen alleen “De Natuurkijker”. Regelmatig kunnen leden en donateurs een nieuwsbrief per e-mail ontvangen. Kijk hier voor meer informatie om lid te worden of neem contact op via ivnemmeneo2@gmail.com.

Meedoen aan onze wandelingen en excursies is altijd op eigen risico.