IVN
woensdag17okt2018

Dit is Paulina, initiatiefnemer van Tiny Forest Oostgriend

In Almere komen acht minibuurtbossen of ‘Tiny Forests’. Enthousiaste buurtbewoners konden een plan indienen voor een Tiny Forest in hun wijk. Wij stellen deze enthousiastelingen graag aan jullie voor! Deze week interviewen we Paulina. Zij heeft het initiatief genomen voor een Tiny Forest in Oostgriend.

Hoe ben je in contact gekomen met IVN’s Tiny Forest?

Ik woon min of meer in het bos waar door een klacht een reeks bomen omgezaagd werden waarin vogels nestelden. Ik heb gelukkig wat berken kunnen redden, maar ik was helaas wel te laat om de grote bomen te redden waar ik zo van hield. Ik heb mij toen tot de gemeente gewend en zij hebben op mijn verzoek fruitbomen gepland, waarvan ik en mijn man het onderhoud op ons hebben genomen. Natuurlijk vindt de buurt het prachtig. Hierna werd ik door een buurman op het Tiny Forest project gewezen.

Wie ben je, wat doe je en ben je vaak in de natuur te vinden?

Ik ben Paulina Martin de Kreij en ik woon en werk in Almere. Ik ben beeldhouwster: ik hak beelden uit natuursteen en ik vervaardig bronzen sculpturen en kristallen objecten en vazen in Leerdam. Elk uurtje dat ik vrij ben, ben ik in mijn tuin, moestuin of het bos te vinden.

Paulina

Je wilt het bos als rust- en inspiratieplek gebruiken. Welke reden zit daar achter?

Ik zie graag dat er meer bos, bomen, struiken, bloemen, vogels, dieren, insecten, enzovoorts komen. Ik wil kinderen leren hoe belangrijk de natuur is en hen eerbied en liefde bij brengen voor al het moois wat er buiten te zien is. Ik zie mezelf al met de kinderen van scholen insectenhotels en vogelhuisjes maken en die samen in de bomen ophangen!

Wat is je plan voor het bos als het volgroeid is?

Ik zie er graag op toe hoe alles groeit. Ook zou ik het leuk vinden om misschien nog iets extra’s te planten wat vogels en bijen aantrekt. Er zal genoeg te doen zijn zodra het bos volgroeid is! Maar een Tiny Forest gaat vooral om genieten van de natuur.

Meer weten over de Tiny Forests al in Almere? Kijk op www.ivn.nl/tinyforestalmere