IVN
donderdag18jul2019

Checklist: ik ga op vakantie en ik neem mee...

Koffer: check! Paspoort: check! Schepnet, zoekkaart, wandelgids: DUBBELCHECK! Met deze paklijst vergeet jij niks meer voor een onvergetelijke natuurvakantie. Dit zijn de leukste vakantiegadgets voor volwassenen én kinderen.

Handig voor volwassenen

zoekaartenboek

Zoekkaartenboek

Er is niets leuker dan je omgeving helemaal uitpluizen op vakantie. Heb je een dier, plant of schelp gevonden? Ontdek direct welke soort het is! Het zoekkaartenboek is een bundeling van 35 zoekkaarten, waarmee je (bijna) alle soorten van Nederland vindt.

Bestel voor €20,50

Wandelgids

Jouw wandel- of fietsvakantie valt deze
Wandelenzomer niet in het water doordat je verdwaalt. Met deze handige wandelgidsenkom je op speciale plekken en kom je bijzondere natuur tegen. Trotseer het lange Pieterpad, kies een route in de Oosterschelde of volg een speciale vogelwandeling. Liever een digitale wandeling? Download de gratis route-app.

Kies jouw wandelgids

vogelmemory

Vogelmemory

Vakantie is de perfecte spelletjestijd! Wil je wel eens wat anders dan 's avonds een potje kaarten? Met Vogelmemory leer je gelijk het verschil tussen mannetjes- en vrouwtjesvogels. Heb je weer wat nieuws te vertellen bij het kampvuur.

Bestel voor €14,99

Toffe gadgets voor kinderen

Vakantiepakket Vakantiepakket

Geef dit complete pakket aan kinderen en ze vermaken zich uren. In de onderzoeksbak verzamelen ze met een loeppot, spiegeltje en andere materialen hun eigen ontdekkingen. Sta je op een camping bij een bos, sloot of blijf je gewoon liever thuis? Met de zoekkaarten Bodemdieren, Diersporen, Spinnen, Reptielen en Amfibieën, Vlinders en Waterdieren is er altijd wat in de buurt te vinden. Zo, nu heb jij zelf even tijd om een boekje te lezen!

Bestel voor €22,35

Schepnet

Die waterbeestjes vangen zichzelf niet. ;) Dit schepnet is extra stevig geproduceerd door de houten bezemsteel met een dikke metalen ring waar het netje aan hangt. Super handig voor duurzaam en lang gebruik.

Bestel voor €13,75

Boek: alle kinderen naar buiten!  alle kinderen naar buiten!

Waterdiertjes vangen, in bomen klimmen, je eigen parfum maken of een hut van takken bouwen, welk kind wil dat nu niet? Het grote Natuuractiviteitenboek staat boordevol leuke buitenactiviteiten, natuurweetjes, lestips, zoekkaarten en spannende opdrachten.

Bestel voor €30,79