Natuur in de Buurt
vrijdag02jul2021

Bestel een Tuiny Poel of Tuiny Forest

Hittestress, waterberging en droogte zijn een steeds grotere uitdaging. Veel van onze wilde planten en dieren hebben het niet makkelijk, zeker niet in de stad. Maar als je alle tuinen bij elkaar optelt, heb je het grootste natuurpark van Nederland!

Stel je voor dat we die tuinen wat groener kunnen maken met kant-en-klaar pakketten vol gifvrije inheemse planten! Daarmee gaan we hittestress tegen, kan de bodem weer regenwater opnemen en geven we plant en dier een thuis. Jij kunt daar iets aan doen! Vergroen jouw tuin met een Tuiny Forest of Tuiny Poel.

Tuiny Forest - credit IVN Natuureducatie (2)

Over Tuiny Forest

Voeg kleur, geur en leven toe aan jouw tuin met een Tuiny Forest, een inheems bos op tuinformaat. Met dit pakket vol gifvrij gekweekte planten van eigen bodem leg je in een halve dag een minibos van 6m2 aan. Geschikt voor alle grondsoorten. Een Tuiny Forest is goed tegen hittestress en wateroverlast, goed voor vlinders, vogels en bodemleven. Deze 6m2 wordt dus een ecologisch feest in jouw tuin. Een betere bijdrage aan biodiversiteit kun je niet leveren.

Meer over Tuiny Forest

Tuiny poel

Over Tuiny Poel

Met een Tuiny Poel haal jij de waternatuur je tuin in. Je legt binnen een dag een poel met randbeplanting van 6 m2 aan in jouw tuin. Zelfs een kleine tuinpoel is al heel waardevol voor veel dieren en planten. Denk aan amfibieën als de kleine watersalamander, bruine kikker of gewone pad. Daarnaast komen er insecten als libellen, juffers en bijen op af. Ook vogels zijn gek op het water in de tuin. Hier kunnen ze drinken, zich wassen en insecten eten. Goed voor de natuur, maar ook goed voor jou als tuinbezitter. Er is altijd iets te beleven en het is fijner om in je tuin te zijn. Laat jij jouw tuin ook bruisen van het leven?

Lees meer over Tuiny Poel