#Mijn Natuur Blijft

Natuur is van levensbelang voor dieren, planten en voor onszelf. Natuur zorgt voor een gezonde leefomgeving en voor ons dagelijks voedsel. Bovendien kunnen we er samen van genieten. Het kabinet overweegt nu om beschermde natuurgebieden op te geven. Echter, het opgeven van beschermde natuurgebieden is geen optie! We hebben natuur nodig: voor een mooie en gezonde leefomgeving, om even lekker te ontspannen en om van haar schoonheid te genieten. Natuur die tegen een stootje kan en unieke planten en dieren een thuis biedt. Samen komen we op voor onze Nederlandse natuur. Deel onder de hashtag #mijnnatuurblijft een foto van natuur dichtbij die jij wilt behouden.

Laat je inspireren om naar buiten te gaan. Kijk welke IVN activiteiten bij jou in de buurt zijn en deel foto’s of filmpjes van jouw natuurmoment via #MijnNatuurBlijft

Zoek activiteiten

#MijnNatuurBlijft is een gezamenlijke actie van IVN Natuureducatie, Greenpeace, WWF, Natuurmonumenten, Natuur&Milieu, LandschappenNL, De Vlinderstichting, Naturalis, Vogelbescherming Nederland, RAVON, Milieudefensie. Lees hier meer over de campagne.