Lekker naar buiten deze lente? Trek eropuit en laat je verrassen door de natuur. Van bloesemroutes tot persoonlijke natuurtips: jouw ideale lentedag beleef je met IVN!

Welk lentetype ben jij?

Met een stralende zon, felblauwe lucht en frisse lentekleuren is het gewoon zonde om binnen te blijven. Die drang om naar buiten te gaan voelt iedereen. Maar wat is nou écht leuk om te doen? Doe de test, ontdek welk lentetype jij bent en krijg persoonlijke tips om de natuur in te gaan.

Test jouw lentetype

Wandelroutes

Ontdek de leukste wandelroutes van Nederland. IVN heeft meer dan 200 wandelroutes die zijn samengesteld door IVN vrijwilligers en natuurliefhebbers door heel Nederland. De wandelroutes varieren van langeafstandswandelingen tot korte ommetjes. Ook hebben we meerdaagse trektochten.Trek je wandelschoenen aan en laat je verassen door de beeldschone natuur en highlights die je onderweg tegenkomt.

Eropuit

Fietsroutes

Op zoek naar leuke fietstochten in Nederland. IVN biedt meer dan 100 niet officiële fietsroutes aan door de mooiste natuurgebieden. Of je nu een rondje in de omgeving wilt maken of een langere fietstocht. Laat je inspiren door IVN.

IVN Trektochten

Pak je rugzak, strik je wandelschoenen, vergeet je verrekijker niet en trek zelf gedurende een IVN Trektocht de natuur in.  Laat je tijdens de tocht meenemen door het verhaal van het unieke landschap en ervaar het met al jouw zintuigen. Waan je buiten de gebaande paden, hoor de takjes en bladeren knisperen onder je voeten en geniet van de zon op je gezicht. Er zijn geen markeringen in het veld: je laat je leiden door de navigatie van de IVN Route app. Bekijk welke tochten je wilt maken.

Nationale Parken

Nederland heeft 21 nationale parken: typisch Nederlandse landschappen met internationaal bijzondere natuur. Bossen, heide, laagveen, getijdenwater, duinen, vennen en meer. Elk gebied heeft zijn unieke karakter en historie. IVN zorgt er samen met terreinbeheerders, vrijwilligers, recreatiebedrijven en gemeentes voor dat je deze bijzondere gebieden optimaal beleeft met leuke activiteiten, routes en educatieve programma’s.