Junior Controller

Zet jouw financiële talent in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Je hebt een grote liefde voor cijfers, duikt graag in de financiële data en kunt het verhaal achter de cijfers goed verwoorden? Dan zoekt IVN jou!

Voor het Landelijk Bureau zoeken wij een:
Junior Controller
voor 32 uur per week in Amsterdam

IVN Natuureducatie zet zich als landelijke non-profit organisatie in voor een groen, gezond en duurzaam Nederland. Dit doen we door de natuur in de harten van mensen te brengen. We laten jong en oud actief ervaren hoe leuk, leerzaam, gezond én belangrijk natuur is. Onze 150+ professionals, 25.000 leden en 170 vrijwilligersafdelingen organiseren natuuractiviteiten, cursussen, projecten en campagnes. 

In ons team Financiën gaat het erom dat onze financiële huishouding en informatievoorziening betrouwbaar en volledig is zodat iedereen binnen IVN optimaal aan de missie kan werken. Of het nu gaat om een jaarrekening, een project of een intern proces – alles moet kloppen. Tegelijkertijd kun jij de waarde van cijfers ook relativeren en begrijp je het verhaal achter de cijfers. Zo helpen wij iedereen de juiste interpretatie mee te geven.

Als Junior Controller

  • ben je eerste aanspreekpunt binnen het team voor financiële vragen in twee regio’s;
  • ondersteun je projectleiders bij subsidiecontroles, analyses en projectmanagement. Je hebt daarin ook een signalerende en adviserende rol naar de projectleiders;
  • werk je in het team mee aan het proces voor het opleveren van de jaarrekening;    
  • ben je een belangrijke speler in ons team van 6 collega’s en helpt elkaar daar waar nodig;
  • beoordeel je of processen en controles (nog steeds) juist zijn ingericht en naar behoren functioneren;
  • kun jij je staande houden in de wereld van het boekhouden en weet je administratieve processen in goede banen te leiden;
  • duik je in de financiële informatie en adviseer je projectleiders in klare taal met het interpreteren daarvan;
  • heb je ook affiniteit met het verrijken van financiële informatie.


Het profiel

  • je bent communicatief vaardig en sparren met collega's gaat je gemakkelijk af;
  • je bent in staat een functionele intensieve samenwerking met professionals tot stand te brengen en te optimaliseren;
  • je hebt een proactieve houding en bent daadkrachtig. Als je ziet wat er moet gebeuren, dan weet jij van aanpakken;
  • je bent praktisch en geeft niet snel op;
  • je bent super nauwkeurig en weet precies wanneer je die eigenschap moet inzetten;
  • Excel kent geen geheimen voor jou, ervaring met AFAS zou top zijn;
  • je werkt gestructureerd en weet overzicht te behouden;
  • je bent een echte teamspeler, een verbinder en hebt humor;
  • je hebt een afgeronde HBO opleiding in een financiële richting.

Werken bij ons

Bij IVN kom je in een dynamische organisatie waar je samen met bevlogen, ambitieuze collega’s bouwt aan de toekomst van IVN. Samenwerking, ontwikkeling en groei staan daarbij centraal: in teamverband en op persoonlijk niveau. Wij stimuleren jou om jezelf te ontwikkelen, en jij pakt de
mogelijkheid te groeien in je werk en in je persoonlijke vaardigheden. 

Je standplaats is Amsterdam, waar ons Landelijk Bureau is gevestigd op een prachtige plek naast de Hortus Botanicus. Het team financiën bestaat uit 6 collega’s met wie je samen verantwoordelijk bent voor het financieel beheer van IVN. Een van onze collega’s is Floris die het volgende zegt over werken bij IVN:

“Ik ben onder de indruk van wat wij als team neerzetten dit jaar, maar ik ben bovenal trots op de manier waarop we dat doen. Met veel humor en flexibiliteit creëren we een leuke en professionele werksfeer!” - Floris

Wij bieden

Wij bieden een goed primair- en secundair arbeidsvoorwaardenpakket volgens de CAO Sociaal Werk (voormalig Welzijn en Maatschappelijke dienstverlening). De functie is ingedeeld in schaal 8. Er is een vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Een (ruim) ontwikkelbudget om in te zetten voor jouw ontwikkeling. De functie heeft de omvang van 32 uur. Het betreft in eerste instantie een aanstelling voor de duur van één jaar.

Bij IVN werken we vaak met kwetsbare groepen zoals kinderen en ouderen. Daarom vragen we om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Een VOG geeft aan dat jouw gedrag geen belemmering vormt voor deze functie. IVN zal zorg dragen voor het aanvragen van de VOG en voor de kosten hiervan.

Interesse?

Vul het sollicitatieformulier in en upload je motivatie en cv in PDF ter attentie van Bas Hoekstra, manager Financiën. Je reactie ontvangen we graag uiterlijk 27 november 2022. De eerste gespreksronde is op woensdagochtend 7 december 2022. 

Voor inhoudelijke vragen over deze functie kun je contact opnemen met Bas Hoekstra, manager Financiën via 020-5308781. Voor vragen over het vacatureproces kun je contact opnemen met Edith Schreurs, HR adviseur via 020-6228115. Liever eerst even kort contact met een vakgenoot, mail dan naar e.schreurs@ivn.nl dan maken we een belafspraak op 17 november tussen 14.00 en 16.00 uur.

*Privacy

Voor de afhandeling van jouw sollicitatie verwerken wij de volgende gegevens: je cv en je motivatie.
Hoe lang bewaren wij je gegevens voor dit doel?
Het door jou aan IVN  verstrekte CV en de motivatie worden door IVN bewaard gedurende een periode van 4 weken na het einde van de sollicitatieprocedure. Heb je de baan gekregen en kom je in dienst bij IVN, dan worden jouw gegevens onderdeel van je personeelsdossier. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.