Jaarplan en jaarverslagen

Mensen meer kennis bijbrengen over natuur, milieu en landschap. Hen bewust maken van de eigen leefomgeving. De betrokkenheid bij een duurzame samenleving vergroten. Daar zetten beroepskrachten en vrijwilligers van IVN zich dagelijks voor in.

IVN Jaarplannen

We zijn trots op onze resultaten in 2022

Bekijk de video’s over onze drie prioriteiten van 2022: de ontwikkeling van kinderen, onze dagelijkse leefomgeving en de invulling
van onze vrije tijd. Altijd gericht op leren, beleven en meedoen.

Groene revolutie in het basisonderwijs

Leren in, van en met de natuur wordt de norm voor alle kinderen in Nederland! Leerkrachten worden ondersteund door groene hulptroepen, die natuurlessen helpen verzorgen in het onderwijs. We ondersteunden heel veel kinderopvanginstellingen en scholen om hun omgeving te vergroenen en om deze omgeving een plek te geven in het dagelijks (les) programma.

Een natuurlijke leefomgeving

IVN Natuureducatie wil dat alle Nederlanders wonen, leren en werken in en met natuur. We vormen de dagelijkse leefomgeving om tot het grootste natuurgebied van Nederland. Niet alleen de tuinen, dakterrassen en balkons van particulieren, maar ook bedrijfstuinen, schooltuinen, buurttuinen tuinen bij zorginstellingen. We startten een beweging om de GGZ te vergroenen en de terreinen rondom de instellingen een plek te geven in het contact met cliënten.

Kom mee naar buiten!

We wilen dat mensen weer verliefd worden op de natuur. Dit begint met verwondering, met een bijzonder moment in de natuur. We nodigen uit om meer te leren over de natuur en het landschap niet slechts gebruiken als decor maar ook iets terug doen voor de natuur. Onze vrijwilligers namen honderdduizenden mensen mee de natuur in en lieten hen het wonder aan den lijve ervaren.

Jaarverslagen