Het Bewaarde Land
Kind & Natuur
vrijdag04feb2022

Jaarverslag 2021 Het Bewaarde Land

Het Bewaarde Land heeft weer een mooi jaar achter de rug. Met trots kijken we terug op wat we samen met onze vrijwillige Fleuren en Wachters bereikt hebben. Dankzij de inzet van 68 actieve vrijwilligers beleefden 1.000 leerlingen drie volle dagen in de natuur. Die ervaring werd door leerkrachten met ruim 4 sterren beoordeeld.

Naast de reguliere activiteiten is er in 2021 gewerkt aan een opschaling van Het Bewaarde Land. Zo werd er een starterspakket ontwikkeld voor IVN-afdelingen, zodat zij een eigen Bewaarde Land-locatie op kunnen zetten. Daarnaast heeft een van onze vrijwilligers een planningssite ontwikkeld, waar leerkrachten en vrijwilligers hun eigen deelname in kunnen plannen. Hierdoor is de organisatie van Het Bewaarde Land (voor zowel bestaande als toekomstige locaties) een stuk eenvoudiger geworden.

Het afgelopen jaar stopte helaas de subsidie voor de locaties in Boxtel en Rosmalen. Gelukkig hebben enthousiaste vrijwilligers de organisatie overgenomen, waardoor Het Bewaarde Land op deze locaties wél voortgezet wordt. Tot slot kwam er het afgelopen jaar een nieuwe locatie bij in het Tilburgse Stadsbos13, waar in het najaar de eerste klassen deelnamen.

Benieuwd naar het complete verslag van Het Bewaarde Land in 2021? Download dan hieronder het jaarverslag:
Het Bewaarde Land Jaarverslag 2021