Renske

Groene GGZ Partnerschap in overleg met Zorgverzekeraars Nederland

De Groene GGZ 23 januari 2023

Op donderdag 19 januari nam Renske Visscher, directeur Zuid IVN Natuureducatie namens het Groene GGZ Partnerschap deel aan een leden-overleg in Zeist van Zorgverzekeraars Nederland.

Renske Visscher informeerde hen over de Groene GGZ met het wachtlijst-initiatief het Groene Perspectief. Zij schetste een beeld van hoe zorgverzekeraars de Groene GGZ kunnen helpen. Dat beeld was tot stand gekomen op basis van consultaties van GGZ-instellingen betrokken bij de Groene GGZ. Tevens gaf ze aan hoe de Groene GGZ raakt aan zowel duurzaamheid als vitaliteit van cliënten en medewerkers van GGZ instellingen. En aan de positieve binding van personeel.

De reactie vanuit de ZN-leden was bemoedigend. Renske: “Erg leuk om te merken dat alle verzekeraars enthousiast reageerden en zowel kansen zagen voor het welzijn van cliënten als sterke koppelingen met de Green Deal Duurzame zorg en voor medewerkers in de ggz”.

ZN gaat kijken op welke manier zij als verzekeraars het Groene GGZ initiatief kunnen bevorderen.